KOMPETENSKRISEN

EPA-dunklåt ska locka unga bli ventilationsmontörer

Bild: Ur videon Bra drag

Nästan en miljon visningar på TikTok. Det är resultatet av Plåt & Ventbyråns reklamkampanj som ska locka unga till branschen.

Till och med år 2025 behövs ytterligare 1 200 utbildade ventilationsmontörer i Sverige. Därför har Plåt & Ventbyrån och Youtubern Manfred Erlandsson i ett antal videor på Youttube marknadsfört branschen som en möjlig karriärväg för unga.

Youtubeserien kallas ”Var fick du luft ifrån?” och nu avslutas den med EPA-dunklåten Bra Drag.

– Det var otroligt kul att få sammanfatta vårens säsong av ”Var fick du luft ifrån?” i en låt och musikvideo. EPA-dunk, ventilationstermer och ett riktigt bra drag visade sig passa ihop förvånansvärt väl, säger Manfred i ett pressmeddelande.

Pressmeddelande: "Jag gjorde en EPA-låt på 24 timmar"