Spotifys HR-chef: ”Vi ser medarbetarna som bandmedlemmar”

Katarina Berg, CHRO på Spotify. Bild: Simon Kallin/Pressbild

Vill man arbeta framgångsrikt med HR idag måste man våga sticka ut, menar Spotifys HR-chef Katarina Berg. Nu släpper hon och det globala HR-teamet en bok om strategiskt HR-arbete, framgår av ett pressmeddelande.

I boken BOLD – strategiskt HR-arbete ska läsaren få tips om hur både medarbetare och företag vinner på ett modigare HR-arbete.

– På Spotify ser vi på medarbetarna som bandmedlemmar. Precis som i ett band är vi beroende av varandra för att skapa den bästa tänkbara ljudupplevelsen. Precis som ett band behöver vi vara synkade. Företagets mission, syfte, strategi, mål och kärnvärden måste därför vara uttalade och välgrundade, säger Katarina Berg, i pressmeddelandet.

Pressmeddelande: Spotifys Katarina Berg ger ut bok om strategiskt HR-arbete