FÖRETAGANDE I PRAKTIKEN

Coachen: Prata inte på djupet med investeraren

Pitchproffset Steinar Hoel Korsmo menar att rätt värdeord kan få investerarna att satsa på just din affärsidé, skriver SvD.

Norrmannen Steinar Hoel Korsmo är i Stockholm för att ge de tävlande i Framtidens entreprenör råd om hur de effektivt presenterar sitt företag.

– Det måste finnas “traction”. Om ni föreställer er att ni är en stor lastbil på motorvägen, och så accelererar ni. Det är ”traction!” Det ska ni ha med, och dessutom får ni gärna vara lite av skådespelare för att fånga er publik. Och kom ihåg: pitchen handlar inte om att investerarna ska köpa er produkt utan aktier i företaget, säger Steinar Hoel Korsmo till tidningen.

Förberedelse, rätt värdeord och ett visitkort är några nyckelfaktorer om du ska få investerarna att satsa på just din affärsidé, skriver SvD.

Coachen: ”Prata inte på djupet med investeraren”