SVERIGES ENTREPRENÖRER

Festföretagets helomvändning under pandemin

Bild: Mostphotos

Företaget My Perfect Days omsättning sjönk från 20 miljoner till 15 miljoner under 2020. Genom ett smart drag är de nu tillbaka på samma nivå som innan pandemin, skriver Breakit.

My Perfect Day behövde snabbt tänka om när pandemin bröt ut 2020. Genom att ändra försäljningsfokus från ballonger och girlanger till pyssel och inredning landade fjolårets omsättning på samma siffror som innan pandemin.

– Hela vår affärsidé bygger på att människor träffas i större grupper. Men i och med att vi inte visste, och fortfarande inte vet, hur länge restriktionerna håller i sig beslutade vi oss för att fokusera på andra produktkategorier, säger Pauline Grindvall till Breakit.

Trots den rådande ovissheten tänker de framåt.

– Vår strategi är att gasa på för att ta oss ur den här pandemin, även fast situationen är oförutsägbar, säger hon.

Breakit: Restriktioner satte stopp för fest och firanden – då ställde My Perfect Day om sin affär