DEN SVENSKA KONJUNKTUREN

De har fått 63 000 bokningar: ”Julbord ruckar man inte på i första taget”

Stort intresse för att boka julbord, enligt en av aktörerna i branschen. Genrebild. Bild: Christine Olsson/TT

Ekonomin må vara ansträngd på många håll, men intresset för julmat är intakt. Åtminstone om man ska döma av bokningsläget hos julbordsarrangören Burgsvik Group, som i år har tagit emot 63 000 bokningar. ”Många företag bokar in sig redan i maj och juni”, säger bolagets vd Fredrik Tervaniemi till Di.

Med 63 000 bokningar per säsong är julbordsarrangören Burgsvik Group enligt egen utsago den största aktören i sitt slag i Sverige. Och trots kärvare ekonomiska tider ligger bokningsläget hos företaget kvar på samma nivå som förra året, skriver Dagens industri.

– De bästa datumen säljer ut snabbt. Många företag bokar in sig redan i maj och juni. Vi hade räknat med en viss dipp totalt sett, men är tacksamma för att vi klarat hålla samma nivå som förra året, säger Burgsvik Groups vd Fredrik Tervaniemi till tidningen.

Samtidigt rapporterar arbetsgivarorganisationen Visita att de ser ett minskat intresse för julbord det här året.

Dagens industri: Dukar upp 63.000 julbord: ”Många bokar redan i maj”