FÖRETAGANDE I PRAKTIKEN

Så får du fart på kunden under pandemin

Bild: JANERIK HENRIKSSON / TT

En digital marknadsföringskampanj under en pandemi är rätt väg att få fart på försäljningen, skriver VD-tidningen.

Under en kris är det bra att utnyttja känslor i marknadsföringen. Visa dina användare, inte minst i sociala medier, att du bryr dig. Erbjud guider och hjälp.

Det är extra viktigt att reagera blixtsnabbt på nya trender och användarbeteenden. Till exempel skriver VD-tidningen att intäkterna via appar ökat snabbt under pandemin.

Bygg din verksamhet på de användare du redan har. ”Särskilda kunderbjudanden som gratis frakt, möjlighet att delta i test, längre returrätt och 24 timmars leveranstid, bygger livslång lojalitet”, skriver VD-tidningen.

VD-tidningen pekar också på att det är viktigt att jobba med remarketing, det vill säga att kontakta användare som lämnat din app eller webbplats utan att handla och att användarupplevelsen hänger samman på alla plattformar.

VD-tidningen har fått tipsen från företaget Senior Business Development Manager Norden.