Succé för Visit Swedens kampanj: ”Överrumplat oss”

I kampanjen Sweden (not Switzerland) pekar Visit Sweden ut några fundamentala skillnader mellan Sverige och Schweiz. Bild: Visit Sweden

Visit Swedens kampanj Sweden (not Switzerland) har väckt stor uppmärksamhet. Totalt har över 500 nyhetsartiklar i 35 olika länder skrivits om kampanjen, där skillnader mellan Sverige och Schweiz reds ut.

Bland medierna som skrivit om kampanjen återfinns Forbes, franska Le Figaro, italienska Corriere della Sera och Schweiziska Neue Zuricher Zeitung.

– Kollegor som arbetat för Visit Sweden i 20 år säger att ingen tidigare kampanj fått detta stora, positiva gensvar på så kort tid, säger Visit Swedens vd Susanne Andersson i ett pressmeddelande.

– Vi är naturligtvis oerhört glada för det stora och positiva gensvaret som faktiskt har överrumplat oss lite, säger Susanne. Vi visste att det var en bra kampanj med en kul twist – men att den skulle mottas på här bra så snabbt…

Visit Sweden: Överraskande stort och positivt gensvar från världen på Visit Swedens kampanj Sweden (not Switzerland)