E-HANDELNS UTVECKLING

Så gick hennes företag från 3 till 20 miljoner – på ett år

Bild: Pressbild

Förra året vände det ekologiska hudvårdsvarumärket Under Your Skin verksamheten till vinst och landade på 3,5 miljoner kronor i omsättning. I år slogs alla förväntningar.

Årets omsättning närmar sig 20 miljoner kronor, skriver Ehandel. Enligt, Lovisa Hahn, vd och medgrundare av Under Your Skin, beror framgången till viss del på att kunderna sprider ordet om varumärket vidare.

– Men den beror också till stor del på en aggressiv marknadsföringsstrategi där vi ständigt har provat nya koncept och idéer. Vi lanserar ungefär fyra nya annonser varje dag men det är få som överlever veckans slut, om någon. Genom en gedigen tillväxtstrategi kan vi både hitta nya målgrupper och annonser som blir virala med miljoner visningar och tusentals kommentarer. Dessutom har vi gjort en större satsning på SEO, Tiktok och Google Ads, säger hon till Ehandel.

Ytterligare en anledning är, enligt Lovisa Hahn, att de i princip aldrig erbjuder rabatter till nya kunder, men däremot premierar befintliga.

Ehandel: Från 3 miljoner till 20 miljoner på ett år - ”Vågar satsa hårdare än någonsin”