Tidningen Näringslivet logo
Google play store IOS App store
  • Start
  • Arbetsmarknad
  • Ekonomi
  • Entreprenörskap
  • Opinion
  • Nyhetsbrev
  • Start
  • Aktuellt
  • Arbetsmarknad
  • Näringsliv
  • Ekonomi
  • Entreprenörskap
  • Utrikes
  • Hållbarhet
  • Opinion
  • Krönikor
  • Om Tidningen Näringslivet
  • Appar
  • Nyhetsbrev
  • Kontakta redaktionen
  • Integritet
  • AI-policy
Google Play App store
no image
Förmodligen Sveriges bästa nyhetsapp för företagare

Nyheter om företagande, ekonomi, arbetsmarknad och näringslivspolitik

Android ios
no image
Upptäck våra nyhetsbrev

De viktigaste nyheterna och möjlighet till fördjupning, direkt i din inkorg.

Godahoppsudden

udde på Kaphalvön i Sydafrika

Här slår fraktkrisen hårdast – så mycket rusar priserna

Efter attackerna i Röda havet har svenska företag tvingats styra om sina fraktrutter med kraftiga förseningar och stigande priser som följd. Samtidigt ser experter en ljusning. ”Nivån är betydligt lägre än de mest extrema perioderna under pandemin”, säger Jacob Minnhagen på Göteborgs hamn till TN.
1 year ago |
Av: Daniel Mellwing

Maersk: Fraktkonflikten hotar globala ekonomin

Konflikten i Röda havet kan leda till att fraktfartyg måste runda Afrika istället, vilket kan leda till dyrare frakt, skriver SvD.
1 year ago |
Av: Redaktionen

Hälften av alla fartyg undviker Röda havet

Rädsla för attacker i Röda havet får ett växande antal lastfartyg att styra om sin rutt.
1 year ago |
Av: TT

Mærsk återupptar trafiken på Röda havet

Danska Mærsk återupptar nu transporter via Röda havet. På bolagets hemsida redovisar bolaget en rad fraktfartyg med bland annat med destination Rotterdam som ska ta sig via Röda havet till bland annat Europa.
1 year ago |
Av: TT

Maersk dirigerar om frakter – går runt Afrika

Den danska fraktbjässen Maersk kommer av säkerhetsskäl helt sluta köra frakter via Suezkanalen.
1 year ago |
Av: TT

Fraktkaos kan vänta efter attacker i Röda havet

De jemenitiska attackerna i Röda havet får nu ett flertal rederier att beordra sina fartyg att ta andra vägar. Fraktkaos liknande stoppet i Suezkanalen 2021 kan bli konsekvensen i längden.
1 year ago |
Av: TT
tidningen näringslivet logotyp

Adress: Tidningen Näringslivet, 114 82 Stockholm
Besöksadress: Storgatan 19, Stockholm
Kontakt: redaktionen@tn.se

  • Arbetsmarknad
  • Näringsliv
  • Ekonomi
  • Entreprenörskap
  • Opinion och debatt
  • Hållbarhet
  • Inrikes
  • Utrikes
  • Krönikor
  • Fördjupning
  • Appar
  • Nyhetsbrev
  • Kontakta redaktionen
  • Personuppgifts- och cookiepolicy
  • Om Tidningen Näringslivet

Chefredaktör och ansvarig utgivare:
Anna Dalqvist
Kontakt: anna.dalqvist@tn.se

Google play store IOS App store
tidningen näringslivet logotyp

Adress: Tidningen Näringslivet, 114 82 Stockholm
Besöksadress: Storgatan 19, Stockholm
Kontakt: redaktionen@tn.se

  • Arbetsmarknad
  • Näringsliv
  • Ekonomi
  • Entreprenörskap
  • Opinion och debatt
  • Hållbarhet
  • Inrikes
  • Utrikes
  • Krönikor
  • Fördjupning
  • Appar
  • Nyhetsbrev
  • Kontakta redaktionen
  • Personuppgifts- och cookiepolicy
  • Om Tidningen Näringslivet

Chefredaktör och ansvarig utgivare:
Anna Dalqvist
Kontakt: anna.dalqvist@tn.se