SVERIGES ENTREPRENÖRER

Systrarnas största konkurrent: Okunskap om kvinnans anatomi

Bild: PONTUS LUNDAHL

Systrarna Hedieh och Hasti Asadi upplevde att det saknades fungerande intimhygienprodukter. Svaret? Att grunda företaget DeoDoc.

För Realtid berättar systrarna om vägen till företagsstarten.

– Jag är läkare i grunden och jag såg även hos mina patienter att de fick besvär, så vi började fundera kring hur det kommer sig att vi kunde skicka folk till månen på 1960-talet men att det inte finns några fungerande intimhygienprodukter på marknaden, säger Hedieh Asadi.

Affärsidén handlar dels om att utveckla intimprodukter, dels om att utbilda för att öka kunskapen om kvinnor anatomi.

– När folk frågar oss om vilka våra största konkurrenter är brukar vi svara att okunskapen är vår största konkurrent. Jag var själv 24 år när jag förstod att ordet vulva existerade, säger Hasti Asadi till Realtid.

Realtid: ”Okunskapen om kvinnans anatomi vår största konkurrent”