DEN SVENSKA BESÖKSNÄRINGEN

Visit Sweden: Bilden av Sverige som turistland fortfarande positiv

Susanne Andersson, vd för Visit Sweden Bild: Per Danielsson/TT

Bilden av turistlandet Sverige är fortsatt positiv, visar Visit Swedens senaste mätningar. "Vår kommunikation fungerar som en stark motvikt till de negativa narrativ som oroar många”, säger vd Susanne Andersson till Besöksliv.

Visit Swedens senaste kampanj "Autumn in Sweden" hör till raden av budskap som kommer att spridas internationellt.

– Den stora delen handlar om att vi vill öka attraktionen till Sverige utanför det som är traditionellt starka perioder för resor till Sverige. Både för att förlänga/skapa nya säsonger och för att stärka svensk besöksnäring, säger Susanne Andersson om Autumn-kampanjen.

I nuläget finns det inga behov av justeringar då bilden av turistlandet Sverige är fortsatt positivt, enligt de senaste undersökningarna och kartläggningarna som gjorts av Visit Sweden.

Besöksliv: Visit Sweden: Sverige fortsatt starkt som turistmål