SVERIGES ENTREPRENÖRER

Så lyckades hälsoföretaget blomstra under pandemin

Bild: Stina Stjernkvist/TT

Med smarta beslut ökade kvinnokliniken Hercare omsättningen med 60 procent på ett år, skriver Breakit.

Under pandemin valde hälsoföretaget Hercare att utöver fysisk vård även erbjuda vård över nätet. Idag sker 80 procent av alla besök digitalt och mellan 2020 och 2021 ökade Hercare omsättningen med 60 procent. I fjol landade de på 18 miljoner kronor.

– I år är planen att vidareutveckla verktygen för egenvården för kvinnorna, så att de med rätt råd och insikter kan ta tag i sitt välbefinnande. När man väl behöver den fysiska vården så finns vi också där och är tillgängliga. Till skillnad från många som valt antingen kliniker eller digitala lösningar så finns vi över hela den digi-fysiska vårdkedjan”, säger vd:n Zeinab Daugaard till Breakit.

Breakit: Hercare ska lösa kvinnohälsan med klinik och app – siktar på att ta in 50 miljoner