E-HANDELNS UTVECKLING

Efter tv-succén – bråda tider för handlaren

Bild: Charles Sykes

Sydkoreanska ”Squid games” gör succé på Netflix. Framgången innebär även hektiska dagar för svenska Partykungen.

Halloween står för dörren och med det ökar efterfrågan på utklädningsdräkter.

– Det här är vår motsvarighet till julhandeln. Det är en jäkla fart på lagret, säger Partykungens grundare Joel Svensson till Breakit.

Han berättar att det är huggsexa om att få tag på dräkter från Squid games, som tillverkas i Asien.

– Squid Game är det tredje mest populära sökordet på vår sajt just nu. Hade vi fått fatt i fler dräkter hade vi kunnat sälja ännu mer, men det finns inte tillräckligt många. I normala fall försöker vi skicka allt med sjöfrakt och tåg men i det här fallet har flyg varit det enda sättet att få fram produkterna, säger Joel Svensson till sajten.

Breakit: Galen efterfrågan får Partykungen att flyga in Squid game-dräkter