Tidningen Näringslivet logo
Google play store IOS App store
  • Start
  • Arbetsmarknad
  • Ekonomi
  • Entreprenörskap
  • Opinion
  • Nyhetsbrev
  • Start
  • Aktuellt
  • Arbetsmarknad
  • Näringsliv
  • Ekonomi
  • Entreprenörskap
  • Utrikes
  • Hållbarhet
  • Opinion
  • Krönikor
  • Om Tidningen Näringslivet
  • Appar
  • Nyhetsbrev
  • Kontakta redaktionen
  • Integritet
  • AI-policy
Google Play App store
no image
Förmodligen Sveriges bästa nyhetsapp för företagare

Nyheter om företagande, ekonomi, arbetsmarknad och näringslivspolitik

Android ios
no image
Upptäck våra nyhetsbrev

De viktigaste nyheterna och möjlighet till fördjupning, direkt i din inkorg.

Varumärken

Arla går ihop med tysk jätte

Mejeribolaget Arla går ihop med tyska DMK Group och blir därmed störst i Europa.
2 months ago |
Av: TT

Larmet: Nu tar Ryssland över svenska varumärken – ”Oroväckande”

Ryska domstolar har börjat häva varumärkesskydd för utländska bolag som lämnat landet efter invasionen av Ukraina. Ericsson är ett av företagen som nu riskerar att förlora sitt varumärke i Ryssland. ”Varumärkena kan fritt tas över av ryska aktörer”, säger experten Christina Wainikka till TN.
2 months ago |
Av: Frida Nygren

Studie: Var femte väljer bort amerikanskt

Många svenskar uttrycker en vilja att bojkotta amerikanska varor – men till exempel läsk eller ketchup är lättare att byta ut än mobiltelefoner eller kreditkort.
2 months ago |
Av: TT

Sverige toppar listan över immateriella investeringar

Sverige är fortfarande ledande i investeringar i immateriella tillgångar som teknik, varumärken och design, skriver WIPO.
11 months ago |
Av: Redaktionen

Museet som lockar besökare från hela världen

Saab:s konkurs var en av de största konkurserna i svensk historia. Nu lockas besökare från hela världen till Saab Car Museum i Trollhättan, skriver GP.
1 year ago |
Av: Redaktionen

Expert: Risken är hög att svenska företag dör

Svenska bolag är sämre än EU-snittet på att skydda sina varumärken, skriver Di.
1 year ago |
Av: Redaktionen

Mejerijättens tuffa år: ”Precis allt handlar om pris i dag”

I kärvare ekonomiska tider byter kunderna butiker, varumärken och till och med matvanor. Det menar Arlas största utmanare Skånemejerier, som går mot ett svagt ekonomiskt år. ”Situationen är pressad”, säger vd:n Cecilia von Perglas till Di.
1 year ago |
Av: Redaktionen

Ledare: Hylla småföretagen för deras insats för ekonomin

I sagan om det svenska näringslivet förtjänar också småföretagen att lyftas fram som en viktig ekonomisk faktor, skriver Ellen Gustafsson i en Di-ledare.
1 year ago |
Av: Redaktionen

Prisexperten som hamnade mitt i matkriget: ”Inte rädd att berätta sanningen”

I 13 år har Ulf Mazur varje vecka analyserat priserna i dagligvaruhandeln. Som en stark företrädare för fakta står han upp för båda sidor, både konsumenter och företagare. ”Jag gillar inte när man börjar peka finger och kasta skit på handeln och handlare”, säger han till TN.
1 year ago |
Av: Pontus Nyman

Här är företagen som hackarna helst imiterar

Kriminella hittar nya vägar för låtsas vara kända varumärken och lura såväl företag som privatpersoner, visar en ny rapport som Aktuell Säkerhet skriver om.
1 year ago |
Av: Redaktionen
tidningen näringslivet logotyp

Adress: Tidningen Näringslivet, 114 82 Stockholm
Besöksadress: Storgatan 19, Stockholm
Kontakt: redaktionen@tn.se

  • Arbetsmarknad
  • Näringsliv
  • Ekonomi
  • Entreprenörskap
  • Opinion och debatt
  • Hållbarhet
  • Inrikes
  • Utrikes
  • Krönikor
  • Fördjupning
  • Appar
  • Nyhetsbrev
  • Kontakta redaktionen
  • Personuppgifts- och cookiepolicy
  • Om Tidningen Näringslivet

Chefredaktör och ansvarig utgivare:
Anna Dalqvist
Kontakt: anna.dalqvist@tn.se

Google play store IOS App store
tidningen näringslivet logotyp

Adress: Tidningen Näringslivet, 114 82 Stockholm
Besöksadress: Storgatan 19, Stockholm
Kontakt: redaktionen@tn.se

  • Arbetsmarknad
  • Näringsliv
  • Ekonomi
  • Entreprenörskap
  • Opinion och debatt
  • Hållbarhet
  • Inrikes
  • Utrikes
  • Krönikor
  • Fördjupning
  • Appar
  • Nyhetsbrev
  • Kontakta redaktionen
  • Personuppgifts- och cookiepolicy
  • Om Tidningen Näringslivet

Chefredaktör och ansvarig utgivare:
Anna Dalqvist
Kontakt: anna.dalqvist@tn.se