Tidningen Näringslivet logo
Google play store IOS App store
  • Start
  • Arbetsmarknad
  • Ekonomi
  • Entreprenörskap
  • Opinion
  • Nyhetsbrev
  • Start
  • Aktuellt
  • Arbetsmarknad
  • Näringsliv
  • Ekonomi
  • Entreprenörskap
  • Utrikes
  • Hållbarhet
  • Opinion
  • Krönikor
  • Om Tidningen Näringslivet
  • Appar
  • Nyhetsbrev
  • Kontakta redaktionen
  • Integritet
  • AI-policy
Google Play App store
no image
Förmodligen Sveriges bästa nyhetsapp för företagare

Nyheter om företagande, ekonomi, arbetsmarknad och näringslivspolitik

Android ios
no image
Upptäck våra nyhetsbrev

De viktigaste nyheterna och möjlighet till fördjupning, direkt i din inkorg.

Jan Larsson

svensk politiker

”Nya spelregler kan öppna för nya marknader”

Det turbulenta läget i världshandel skapar oro, men kan också innebära möjligheter. Det skriver företrädare för Business Sweden på Di Debatt.
1 month ago |
Av: Redaktionen

Debatt: Vårt välstånd avgörs av vår förmåga att attrahera utländska investeringar

Även om Sverige har en stark position så möter vi en hård global konkurrens om strategiska investeringar. Nu krävs det en kraftsamling för att locka fler internationella satsningar. Det skriver Jan Larsson, vd för Business Sweden, tillsammans med sina kollegor Jaani Heinonen och Anna Hamarberg på Di Debatt.
1 month ago |
Av: Redaktionen

Därför pratar alla om Japan – ”En jättemöjlighet för svenska bolag”

Nästa år flockas världens företag i Osaka i Japan när världsutställningen drar i gång i april. Men redan nu pågår förberedelserna för fullt och svenska företag uppmanas att inte missa chansen att knyta band med en av världens största ekonomier. ”Expon kommer att vara väldigt positiv för handeln”, säger Jan Larsson, vd för Business Sweden.
5 months ago |
Av: Johanna Allhorn

Business Sweden: Därför borde svenska bolag satsa i Ukraina – trots kriget

Svenska företag kommer att vara avgörande för att hjälpa Ukraina att resa sig efter kriget. Men det finns goda skäl att etablera sig i landet redan nu, menar Business Swedens vd Jan Larsson. ”Det finns enorma möjligheter för svenska företag”, säger han till TN.
6 months ago |
Av: Johanna Allhorn

Debatt: Företagen leder klimatomställningen

Företagen är motorn i klimatomställningen, men det krävs långsiktiga och transparenta spelregler för att skynda på omställningen. Det skriver Jan Larsson, vd på Business Sweden, på Di Debatt.
1 year ago |
Av: Erik Ekerlid

Pris för standardisering ska inspirera till samhällsnytta

SIS, Svenska institutet för standarder, instiftar ett pris som ska lyfta standardiseringens betydelse för utveckling och ett hållbart samhälle. De nominerade har alla bidragit till samhällsnytta genom standardisering.
1 year ago |
Av: Stina Bengtsson

Företag driver omställning – "Ingen miljökämpe"

Näringslivet är den nya miljörörelsen, enligt regeringen. Den främsta drivkraften är dock inte att rädda planeten, menar Minesto som är ett av företagen i den svenska näringslivsdelegationen på COP27.
2 years ago |
Av: TT

Svenska företag presenterar lösningar för grön omställning

Under veckans klimatkonferens vill Business Sweden inspirera makthavare till att ta de avgörande klimatkliven.
2 years ago |
Av: Redaktionen
tidningen näringslivet logotyp

Adress: Tidningen Näringslivet, 114 82 Stockholm
Besöksadress: Storgatan 19, Stockholm
Kontakt: redaktionen@tn.se

  • Arbetsmarknad
  • Näringsliv
  • Ekonomi
  • Entreprenörskap
  • Opinion och debatt
  • Hållbarhet
  • Inrikes
  • Utrikes
  • Krönikor
  • Fördjupning
  • Appar
  • Nyhetsbrev
  • Kontakta redaktionen
  • Personuppgifts- och cookiepolicy
  • Om Tidningen Näringslivet

Chefredaktör och ansvarig utgivare:
Anna Dalqvist
Kontakt: anna.dalqvist@tn.se

Google play store IOS App store
tidningen näringslivet logotyp

Adress: Tidningen Näringslivet, 114 82 Stockholm
Besöksadress: Storgatan 19, Stockholm
Kontakt: redaktionen@tn.se

  • Arbetsmarknad
  • Näringsliv
  • Ekonomi
  • Entreprenörskap
  • Opinion och debatt
  • Hållbarhet
  • Inrikes
  • Utrikes
  • Krönikor
  • Fördjupning
  • Appar
  • Nyhetsbrev
  • Kontakta redaktionen
  • Personuppgifts- och cookiepolicy
  • Om Tidningen Näringslivet

Chefredaktör och ansvarig utgivare:
Anna Dalqvist
Kontakt: anna.dalqvist@tn.se