DET SVENSKA FÖRETAGSKLIMATET

Succé när klassisk marknad gjorde comeback: ”Har sålt slut”

Bild: Johan Nilsson / TT

Förra året ställdes Kiviks marknad in, men när sommarattraktionen gjorde comeback var intresset stort.

För många har Kiviks marknad utgjort ett självklart inslag under sommarledigheten. Men på grund av coronapandemin ställdes marknaden in förra året. När den gjorde comeback i år var formatet förvisso mindre än tidigare, men intresset likväl stort.

– Eftersom att marknaden har hållit på under fler dagar har det varit svårare att hålla koll på besökarna, men jag känner att det har varit fler än det brukar vara ett vanligt år. Jag tror att vi har slagit det med rätt mycket och det syns även på knallarnas försäljning, säger marknadsgeneralen Stefan Schil till Dagens Industri.

Han hoppas att den positiva erfarenheten ska sprida sig.

– Det är väldigt viktigt annars kan det bli svårt att få igång branschen igen. ju längre man väntar desto svårare blir det att öppna dem igen tror jag, säger han till tidningen.

Di: Jätteintresse när Kiviks marknad gjorde comeback - ”De har sålt slut”