SVERIGES ENTREPRENÖRER

Matildas bolag gick till 80 miljoner på två år: ”Vi var så naiva”

Matilda Djerf. Bild: Claudio Bresciani / TT

Med drygt två miljoner följare på Instagram har 25-åriga Matilda Djerf fått snurr på egna modevarumärket, skriver SvD.

På drygt två år har försäljningen gått från noll till 80 miljoner kronor för det egna modevarumärket Djerf Avenue.

– Vi var så naiva. Men hade vi vetat hur svårt och hur många motgångar det skulle vara så hade jag nog blivit avskräckt, säger Matilda Djerf till SvD.

För E-handel.se har hon berättat om hur drömmen om ett eget klädmärke startade:

Jag har så länge jag kan minnas haft ett stort intresse för mode och i min familj har vi skojat om att jag är familjens stylist. Efter att ha jobbat med kläder och design i samarbete med både svenska och internationella modeföretag var det ett naturligt steg att våga satsa på en dröm som jag haft, att starta ett eget klädmärke, berättar Matilda Djerf för Ehandel.

SvD: Från 0 till 80 miljoner på två år: ”Vi var så naiva”

E-handel.se: Influencer slog 11 miljoner på nio månader: ”Sålt slut varje gång”