SVERIGES ENTREPRENÖRER

Julmarknaden tillbaka efter tufft år – ”En lättnad”

Bild: Leif R Jansson / TT

Förra året hindrade pandemin den traditionella julmarknaden i Fredriksdal. I år är de tillbaka och förväntar sig mellan 15 000- 20 000 besökare på tre dagar.

I fjol tvingades Fredriksdals årliga julmarknad att ställas in- till både besökares och utställares besvikelse.

– Framförallt drabbades många mindre aktörer inom mat- och restaurangbranschen som haft det tufft under hela pandemin. För många är intäkterna från julmarknaden en stor del av den årliga inkomstkällan. Att vi är tillbaka innebär självklart en lättnad för dem, säger Maria Axelsson, projektledare på Fredriksdal museer och trädgårdar, till Besöksliv.

Nu är julmarknaden tillbaka och mellan den tredje och femte december kan besökare ta del av 80 utställares mat och dryck, musikuppträdanden, julhandel och två utställningar på temat ”hållbart”.

Besöksliv: Comeback för traditionell julmarknad