SVERIGES ENTREPRENÖRER

Vinnare på e-handelsboomen - fyrdubblade intäkterna varje år

Bild: Helena Landstedt/TT

Instabox som är kända för sina röda paketskåp är en vinnare på e-handelsboomen. ”Vi såg att det fanns någonting som folk ville ha”, säger medgrundare Alexis Prifti.

Instabox som är kända för sina röda paketskåp är en vinnare på e-handelsboomen.

I stora drag har bolaget fyrdubblat omsättningen varje år sedan 2015. En bidragande faktor var när företaget löste sin egen logistik.

– Var tionde person ringde och frågade hur det var möjligt att paketet redan kommit fram. Vi såg att det fanns någonting som folk ville ha, sedan dess har vi ägnat all tid åt att förbättra det och göra det större, berättar medgrundare Alexis Prifti för Di Digitals Startup Stories.

Trots att fler tar sig in på marknaden räds han inte konkurrensen.

”Jag är en tävlingsinriktad person men tävling är inte den bästa metaforen för att skapa bolag. Jag vill inte fokusera på vad andra gör utan på vad vi kan göra för att bli en bättre partner.”